כיצד להתמודד עם לחץ בעבודה: 10 טיפים יעילים

Designed by Freepik

במציאות היומיומית אין כמעט עובדים שאינם מרגישים לחוצים, פרויקטים גדולים, דד-ליין לוחץ, תחלופת עובדים, עומס משימות, פרויקט שנכשל, פרזנטציות בפני קהל רב, תחרותיות בין קולגות.

ומשבר הקורונה רק הוסיף לתחושה ולגורמי לחץ נוספים במקום העבודה ובהם אי-ודאות כלכלית, חרדה בריאותית וחוסר יכולת להפריד בין הבית לעבודה.

אז איך אפשר להתמודד עם לחצים ומתח בעבודה?

הנה 10 דרכים יוצאות דופן לעשות את זה וכן- כולן לגמרי יעילות:

1. לנשום עמוק

שאפו אוויר עמוק פנימה ועשו את זה תוך כדי ספירה איטית עד 5. החזיקו את האוויר בבטן ל-5 שניות ואז נשפו עמוק. עשו זאת 5 פעמים ברצף. למה זה טוב? אתם מתרכזים ב-“כאן ועכשיו”, מתנתקים ממה שמסביב ומתרכזים בתחושה. ומשום שנשימות איטיות ועמוקות מובילות להרפיית הגוף והשרירים.

2. שנו את מה שאתם אוכלים בצהריים

לסוג מזון שאנחנו אוכלים יש השפעה גדולה על הרגשות שלנו, התחילו את הארוחה בסלט ירקות טרי, המשיכו למנה העיקרית דג/ בשר/ עוף וסיימו עם פחמימה בכמות נמוכה משמעותית. הפחמימה אומנם נותנת לנו בוסט אנרגטי לזמן קצר, אך לאחריה מגיעה הנפילה במצב הרוח וגם ברמות האנרגיה.  

3. תנו יותר אחריות לעובדים

הגדירו משימות ויעדים אבל תנו לעובדים לחשוב על דרכי הביצוע הטובות ביותר, הקצו להם משאבים אם הם נדרשים לביצוע המשימה. תדאגו לבצע פגישות עבודה אחת לשבוע ולוודא שהעובדים שלכם בכיוון הנכון, אם משהו מציק לכם, דברו איתם בפתיחות.

4. תכנון משימות יומי

בכל סוף יום עבודה, כתבו לכם 3 משימות שחשוב לכם לבצע ליום המחרת. ותדאגו לסגור את היומן שלכם בהתאם לזמן הנדרש. כמו כן, תדאגו לגוון במשימות.

5. צאו להפסקה

עבודה רציפה לא מקדמת אותנו מהר יותר, בין פגישה לפגישה הקפידו על הפסקה של מספר דקות, צאו החוצה מהמשרד/ הבניין ועשו צעדה קטנה.

6. הוציאו אנרגיות

15 דקות של תרגול קל ואתם כמו חדשים. תמיד אפשר לעשות בתוך המשרד מתיחות, לעלות ולרדת מדרגות או כל תרגיל כושר אחר ואם התמזל מזלכם פשוט גשו לחדר כושר.

7. חלצו נעליים

שיטה פשוטה ביותר וגם חסרת תופעות לוואי (למרות שאלה שיושבים צמוד אליכם אולי יתווכחו עם הקביעה הזו). לחליצת הנעליים מתלווה תחושה של נוחיות וביתיות. אגב, חברת הגיימינג הפינית – Supercell ידועה בכך שעובדיה מחויבים לחלוץ נעליים עם הכניסה למשרד. כנראה שיש בזה משהו, משום שהחברה הזו עושה כ-2.5 מיליון דולר ביום.

8. כנות

תקשורת טובה בעבודה היא הבסיס למערכת יחסים מצוינת עם הבוס, קולגות, לקוחות ועם כל מי שיש לכם אתו אינטראקציה. אם קשה לכם עם מישהו ואתם חשים קצר בתקשורת, נסו לדבר אתו על העניין ונסו למצוא דרך משותפת לתקשורת יעילה וטובה.

9. הציבו גבולות

הגבילו את ההודעות והמיילים מחוץ לשעות העבודה. 

10. איזון

מילת המפתח לחיים מאושרים ורגועים היא היכולת להיות באיזון בין הדברים השונים שאתם עושים, כך ששום דבר לא יבוא על חשבון הדבר האחר. להבין מה חשוב לנו ולשחרר את מה שלא מועיל לנו או שפחות חשוב לנו.

ולזכור שהחיים מגוונים, משתנים ולעיתים הם מאתגרים ולעיתים הם נעימים ומהנים. ולכן הקדישו לפחות שעה ביום לפעילות מהנה: בילוי עם הילדים, חוגים, תחביבים וכד'.

24/03/2021

נכתב על ידי מיטל גנון חוליו